Saturday, 4 September 2010

Dam Dam Dum.. Bunyi Mercun

Sudah 25 hari umat Islam berada di bulan Ramadhan. Syukur alhamdulillah, masih lagi dapat menunaikan ibadat puasa di bulan mulia ini. InsyaAllah, bertemu lagi di Ramadhan akan datang.

Awal petang tadi sibuk 'make over' my blog. Nak tukar backgound, rasa macam agak boring dengan layout yang ada. Sibuk cari yang berkenan di hati, sudahnya berterabur semua widgets.. hehe. After few hours, got the one I want but still not satisfied. Lepas bangun dari nap, login back to blog. Hmm.. nahh.. still don't like it. So, tukar balik ke layout background asal. What to do, I heart this layout more than others. (at the moment)

Sambil ber'blogging' dengar juga riuh anak-anak makcik sebelah main mercun dan bunga api. Berdentam dentum. Wah, sakan korang ye berlawan-lawan dengan orang taman sebelah nampak. Jangan sampai ada yang putus jari sudah. Nasib baik me small man bukan jenis yang suka main bunga api or mercun tu. He's afraid!! Tak macho langsung anak mama. Dah tidur pun dia. Kepenatan main lego (buat kereta).

Intai dibalik tingkap, seronok tengok budak-budak kecik tu main bunga api. Haih.. teringin ke?? Ada lah sikit-sikit kan. Mengimbau kembali memori masa umur 12 tahun main bunga api dengan anak jiran sebelah, sampai terbakar kain mak dia. Melompat masuk dalam kain. Kelakar sungguh! Sekarang, silap hari bulan masuk dalam my kain pulak nanti.. oopss!


Jangan jadi begini yea
Post a Comment