Thursday, 10 March 2011

Story Of A Seven Year Old - Part IV : Judo

Entri dalam BM. Maaf ye, memang kalau buat dalam BI tak menarik ceritanya. Hehe..

Sekarang ni lepas je dinner, kalau tak de homework kiddo akan ade sesi mengeja bersama daddy. Kalau buat dengan mama, dia banyak main-main. And, mama jadi 'ibu ketam' plus stress!. Mencubit! Aww..! Aww! Garang huh?

Alkisahnya, kiddo mengeja dah sampai huruf J. Jadi ada lah, ja-ji-ju-je-je-jo. Sampai nak eja perkataan, ade lah contoh perkataan JUDO. Dia pun eja, ju-do.. lepas tu senyap. Dia tak sebut. Daddy pun tanye lah, ape tu? Die boleh cakap jubo. (Jubur?)

Daddy gelak sampai muka merah!

P/S: Harap maklum, cerita bukan rekaan semata-mata.
Post a Comment